Jag gillart!

Igår jobbade jag bara halvdag då jag endast hade hotellbesök på tre hotell på annan ort. Var klar vid 12-tiden och passade på att byta om till bikinin och gå ner till stranden. De flesta hotellen här i Sousse har en egen del av stranden. De har ett litet hus som de förvarar solstolarna och parasollen mm. Häromdagen tyckte min vapendragare att vårt hotells strand-förvaringshus behövde målas om. När managern på hotellet fick höra det tyckte han att det var en bra idé! De som däremot jobbar på stranden tyckte inte alls att det var en lika bra idé då det var dem som var tvungna att göra jobbet med målningen. Så när jag kom ner till stranden igår hann jag inte ens ta en solstol och njuta av solen utan blev direkt satt i arbete och hjälpte till med målningen. Eftersom att Anna-Maria (hon som knäckte idén) jobbade och inte kunde hjälpa till fick jag göra det istället :) Vi hade kul, och blåa blev både vi och huset haha! Jag blir så lätt rastlös då jag solar ensam så jag hjälpte faktiskt till frivilligt oxå :)



De raka linjerna är jag inte skyldig till! ;)


På kvällen gick jag med min vapendragare och åt på medinan, 3 rätter för 2 personer för 85 kr, sammanlagt (!) och shoppade även lite skor, 500 kr för 4 par! Ja ni kan väl förstå att man blir lite shoppinggalen då allt är så billigt och äter gott gör vi varje dag. Sen jag kom till Tunisien har jag ätit ute varje dag utan att bli ruinerad!! Vi gillart ;)



På medinan



Anna-Maria/vapendragarn var less och väskan var tung. Elin skrattade så mycket att kameran skakade, därför blev det lite suddigt då kameran inte kunde hållas still.



Skorna jag köpt för sammanlagt 500 kr :) undrar hur mycket övervikt jag kommer ha när jag ska hem?!


För er som inte vet, landar jag i Sverige igen den 4 juni, inchallah! Förhoppningsvis finns det inga askmoln eller liknande ivägen.

Idag är jag ledig till kl 16.00, då ska jag ha en utflykt ut till ett beduinområde där gästerna får ta del av tunisiska traditioner och får tunisisk mat. Brukar vara trevligt men först ska jag ner till strande en sväng.

Tack underbara vänner för era fina kommentarer! Ni gör vardagen lättare! <3


Beslema

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åååhhh converse skulle jag också vilja ha!! Spec då de kostar 500 kr för två par PLUS två bonusskor ;D Skulle skicka värsta snygga mms till dig igår innehållande mig och biljetterna men det fungerade inte. Vet inte varför, besviken blev jag :P

Hoppas allt är bra, ses då du kommer hem. Kraaaaaaaaam/Sanna

2010-05-15 @ 18:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0