Anna är min syster min tvilling och min hund

Heja!

Andra veckan på praktiken har på veckodagarna varit sådär medan helgen var underbar!
Har inte haft så mycket att göra på jobbet därför blev det lite ensidigt och tråkigt. Alexandra, min chef, var den som hade allt ansvar på utställningen som vi hade i lördags och det mesta gick emot henne därav blev jag lite sysslolös och uttråkad. Men jag är nöjd ändå, har ju inte sett några råttor så då är allt på topp! :)

Igår (lördag) var det utställning där representanter från 15 länder bjöd på nationell mat och dryck (Tyskland och Tjeckien hade med sig öl medan alla andra hade bara cola eller liknande) och visade sina traditioner mm. Åkte till platsen där vi skulle hålla till kl 8 på morgonen och fixade med allt innan utställarna kom kl 10 och allt började kl 11. Himlen var klarblå och solen stekte en redan vid halv 10! så för mig var det rätt jobbigt eftersom att allt höll på till. kl 18. Men Alexandra såg att jag tyckte det var jobbigt så jag fick gå hem o vila och plaska i poolen i två timmar! Det gjorde mig till människa igen :)

Efter kl 18 då allt skulle packas ner igen var det kolsvart så man såg inte riktigt vad man gjorde men det blev nog bra, kl 19 mötte Anna upp mig och vi gick till en trevlig restauran och åt riktigt god mat! Jag åt fajitas med strips och Anna åt risotto till det slank det ner en halv liter sangria och lite vin oxå. Blev lite rund under fötterna men det var jag värd efter denna dag ;p Åt även lite dessert: jordgubbsglass med färska jordgubbar och lite choklad på toppen!!! hur gått som helst!
Det roliga med restaurangen var att det var rätt lugn kväll och inte så mycket folk och det var nästan mer personal än gäster ett tag, hade ett tag 5 servitriser och servitörer som frågade det ena med andra men men det var trevligt. Några av dom undrade om jag o anna var tvillingar eller syskon :D vi är visst lika varann här nere.

Idag har jag bara legat på solstolen och haft det gott :)
Medan vi suttit här med datorerna har det kommit fram ytterligare 2 personer till och frågat om vi är tvillingar eller syskon haha

Har bokat resan hem nu iaf och jag o Anna flyger till London den 7e januari där vi stannar ett dygn. Sedan flyger jag vidare den 8:e på kvällen till Arlanda medan Anna far till sin syster i Oslo. Jag stannar i Sthlm och träffar Elin innan jag fortsätter till Marcus den 10:e med tåg i första klass :D

Imorn ska jag och Alexandra starta ett nytt projekt, det kommer bli skitbra!! :D
Ha det underbart allihopa och ta hand om er!!

Kramar från miiiiig

Bilder från första helgen

Har ett eget inlägg för bilderna eftersom att internet inte är så pålitligt här, missa inte det långa uppdateringsinlägget under:

Elin är glad i en lekpark i huvudstaden
En glad Elin i huvudstaden

Das boot vi åkte med, passande nog spelade dom Basshunter som första låt ombord (Öviksborna vet hur mycket jag tycker om han)

En glad Elin med solen i ögonen och en sangria i hande

Jag och Teern med personalen, vi fick styra båten oxå, ni missar väl inte sangria muggen framför rodret :)

Så här fina är kaktusarna utanför hotellet

Första veckan

Hej alla :)

Så har första veckan som Lanzarote bo gått. Den har minst sagt varit händelserik.
Jag och Anna hade varsina rum men eftersom att jag fick mitt rum alldeles nedanför restaurangen och baren som har öppet till 2.30 på nätterna bestämde jag mig för att sova hos Anna. På fredagen efter att jag sovit hos Anna och går över till mig igen för att duscha och göra mig i ordning ser jag massa små svarta pluttar överallt på soffan och i diskhon... jag funderar inte så mycket mer på det för jag var rätt trött men efter att jag ätit min frukost och kliver upp från fåtöljen ser jag att jag satt mig på några svarta pluttar och inser då först att jag suttit i råttskit!! panik panik panik!! ringer Anna för att förklara läget och hon tycker såklart att jag ska gå till receptionen för att säga till, efter att jag kletat på sminket så går jag över till receptionen och förklarar läget. Hon säger bara att de ska ordna det, bra tycker jag och går till mitt jobb.
När jag så kommer hem frågar jag receptionisten vad som händer och hon sa bara att hon trodde att det var en lite mus och att de satt ut råttfällor. Bra tycker jag igen (jag verkar kanske lite disträ i mitt sätt att agera men jag var så himlans trött efter allt man måste ta in första veckan och alla nya intryck så jag var rätt disträ) och gåt till mitt rum och konstaterar att pluttarna är kvar tar mina pengar och tar bussen in till Arrecife, huvudstaden på ön, för att träffa Anna. Jag förklarar för hon vad de sagt i receptionen och att pluttarna är kvar och hon reagerar inte alls som jag gjorde utan hon tyckte att det var katastrof och inte acceptabelt. Där först vaknar Elin Tosin till liv och jag blir helt enkelt förbannad att jag accepterat att bli behandlad såhär. När vi kommer tillbaka till hotellet bestömmer vi oss för att jag flyttar in till Anna eftersom att receptionisten ville att jag skulle sova med en råtta i mitt rum. När vi kommer ner till mitt rum och jag börjar packa ihop grejerna och är halvvägs in till köket ser Anna att råttfan sitter på bänken och tuggar på min frukt!! Hon skriker till och det gör jag med fastän jag inte sett den och jag hoppar ut ur rummet, äcklad till tusen! Receptionisten skickade ner en städerska eftersom att jag sagt till att dom inte har städat undan råttpluttarna. Den lilla musen som receptionisten trodde att det var visade sig vara en stor fet grå råtta!
Vi går över till Anna och ser på tv och försöker glömma incidenten men det var lite svårt o sova eftersom att jag såg bara en massa råttor när jag blundade.

Så till nåt lite roligare :) i lördags var jag och Anna på en segeltur med ett samarbetsföretag till Annas praktikplats. Det visade sig vara en stor katamaran, Elin blev mucho imponerad :D det här kompenserade råttincidenten ganska rejält.
Det var en av de varmaste dagarna hittills och äntligen fick vi vara ute en heldag i solen för att jobba på den fina solbrännan. Personalen var grym och dom hade nästan roligare än de som betalat för att få åka med (Anna och jag blev sponsrade) i priset ingick mat och dryck alla sorter under hela resan. Vi åkte efter östkusten ca en 1 innan vi lade till vid Papagayo beach där vi badade, snorklade och åkte jetski. Huuur härligt som helst. O bruna blev vi :D

Idag söndag har vi pratat med receptionschefen och hon tyckte inte att det var acceptabelt att jag skulle få sova i ett rum där det redan bodde en råtta så antingen fick jag ett nytt rum eller fortsätta bo med Anna. Vi kände att det är trevligare att bo två så jag har återigen en sambo :)

Kan inte förstå att det snart är första advent.. här har ingen julstämning kommit fram än men sakta men säkert pyntas det i affärer och gatorna fylls med juldekorationslampor, kommer bli mysigt när allt är klart.
Hoppas att hela familjen Sonidsson med släkt och vänner får en underbar resa till Åland! Önskar jag kunde vara med men vi får styra ihop fler resor när jag kommer tillbaks! Önskar också pappa Christer en underbar födelsedag och ett S T O R T GRATTIS! Se nu till att bli riktigt bortskämd av hela familjen heeeela helgen! :D

Kramar på er alla

Costa Teguise

Hej allihopa :)

Lanzarote är inte alls som jag trodde att det skulle vara. Trodde det skulle vara mycket mer party o massor med turister men sa är det faktiskt inte o det är rätt skönt o slippa faktiskt :)
Fast pa hotellet där jag och Anna bor är det rätt livat för det är en grupp med engelsmän som hyrt alla lokaler pa hotellet och de festar hela tiden. Självklart har jag mitt rum precis bredvid restaurangen där de haller till pa kvällarna sa nan sömn far jag icket i mitt rum. Men som tur är har jag ju Anna sa jag sover hos henne istället. Insag att det är lika bra att jag bor i hennes rum för det är tystare pa hennes sida av hotellet överhuvudtaget sa jag flyttar dit till helgen.

Praktiken fungerar bra, sitter nu och försöker göra om deras hemsida sa att den ser lite trevligare ut och kan samtidigt sitta lite pa facebook :) har även fatt ansvar för Costa Teguises profil pa facebook, lite annorlunda men kul :) Costa Teguise heter staden vi bor i. Min handledare Alexandra är jättetrevlig, även de andra pa kontoret är pratglada och snälla men jag jobbar mest med min handledare. Alexandra är ett riktigt sprakgeni! hon pratar spanska, engelska, tyska och svenska! Igar berättade hon att hon är halvsvensk men ville inte berätta det för mig först men hon var dalig pa att dölja det :p men vi pratar mest engelska med varann för att jag vill bli bättre pa det :) so far so good helt enkelt :)

Vädret har varit jättebra förutom igar da det blixtrade och SPÖregnade pa kvällen sa jag och Anna blev strandsatta pa en kinarestaurang ett tag men det var bara trevligt :) hittade en trevlig strandpromenad i mörkret pa vägen hem :) idag är det stralande sol och klarbla himmel sa ska ga ner till stranden en stund sa fort jag är klar här :)

Saknar er alla där hemma men tiden gar fort o snart är man hemma i kylan igen :)

Puss o kram

Min blogg på Lanzarote

Hej,

Jag kommer att åka till Lanzarote den 15 november och vara borta i 8 veckor. Anledningen är att jag ska göra praktik via skolan på en turistbyrå i Costa Teguise. I och med att det kan vara lättare att kommunicera via internet har jag valt att starta en liten blogg trots att jag inte riktigt gillar sånt här :)

På praktiken kommer jag att få jobba med marknadsföring event och lite annat. Jag ser detta som en stor möjlighet att träna på min engelska och förhoppningsvis en massa spanska och samtidigt jobba med nåt jag aldrig jobbat med förut så det ska bli kul och intressant.

Eftersom att min klasskamrat Teern redan är nere på Lanzarote kan jag visa några bilder på vart jag kommer bo, ett superfint hotell med gångavstånd till min arbetsplats :)

På lördag går nattbussen ner till Stockholm och Arlanda och kl 7 söndag morgon bär det iväg men innan det ska jag hinna med Takida i Sundsvall med Daniel.

Så där, nästa gång vi hörs är på Lanzarote!! :D 8)

Här kommer jag och Teern bo till januari
Hotellet :)

Fin fint
Hotellet med lite pooler :)

Lite blåsigt men så länge man slipper kylan
Havet, lite blåsigt men det hör till säsongen