Tunisien

Hej!

Då var det dags för ännu ett äventyr. Den här gången far jag på min tredje och sista praktik. Jag har alltid vilja prova på att jobba som guide, och nu ska jag äntligen få möjligheten att jobba för Detur i Sousse, Tunisien i 12 veckor.

Det läskiga med resan är att det är en längre tid jämför med de andra två gångerna jag varit iväg och att jag åker helt själv och känner inte en kotte där nere. Har gråtit en hel del för rädslan över det okända... Jag kommer bo på ett hotell som heter Soussana om ni vill googla på det och det ska ligga mitt i centrum med gångavstånd till havet.
Det ska bli otroligt skönt att få uppleva lite värme igen och komma ifrån kylan och snön men den här gången var det otroligt svårt att skiljas från min Marcus och våran lilla bebis, katten Estrella. Vårt förhållande, Marcus och mitt :), har aldrig varit så bra som det är nu och jag vill att det ska fortsätta vara lika bra för alltid!

Sitter nu på Arlanda och äter en ceasar sallad med kyckling och dricker pepsi. Om en timme får jag kliva på flyget mot Tunisien.

Kramar till er alla hemma!!
<3

Kommentarer
Postat av: Teern

Kära Kramfors!

Tänker på dig å de gör ont i hjärtat att du tycker de e jobbigt där nere men jag vet att du kommer klara de! Du e en av de starkaste jag känner så e övertygade att du kommer snart se tillbaka på din tid i Tunisien med glädje, som en tid i ditt liv då du har utvecklats än mer! What don't kill you will make you stronger, å så e de verkligen. Förstår att de känns läskigt, jag vet har vart där själv men man tar sig igenom det. Visa dagar känns tyngre än andra å du ska se när du lär känna lite folk, vänjer dig vid kulturen så kommer du inte längta tillbax till snöslasket här hemma :P Vi e alla kvar här å vill inget hellre än att du ska leva livet och njuta av det till fullo, man lever bara en gång gumman så se till att göra de bästa av det! Vem vet när du kommer få möjligheten att bo i solen i 12v igen?! Så koka pastan nu, stek korven å släck törsten med en go cider!! ;)Pussar å kramar i massor

2010-03-21 @ 12:49:29
Postat av: Marcusen

Jiih... nu har jag städat ur förrådet o stökat bort lite vintergrejer :P lägger upp bilder på facebook =)



10.000 mjuka kyssar vill jag skänka dig =)

2010-03-22 @ 14:51:50
Postat av: cina

Tänker på dig..<3

2010-03-25 @ 01:40:36
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: olle

hej et hoppas du har det bra tänker på dej varje dag pusspuss

2010-03-27 @ 00:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0